Selasa, 11 November 2014

PETUA KECANTIKAN & KESIHATAN : KHASIAT DAUN KARI :)

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia,


Online Kami :) PETUA KECANTIKAN & KESIHATAN : KHASIAT DAUN KARI :)


Kali ni kte cite psal khasiat daun kari ye, mungkin ramai lg yg xtau khasiat yg ade pd daun kari ni an (sy pun baru tau ni, hehe).. Jommm kte kongsi bersama2 utk kebaikan kte smue.. hehe..


Khasiat Daun Kari untuk Kecantikan & Kesihatan Diri :




- Minum air rebusan daun, akar,kulit kayu,batang dan bunga kari. Ia akan melegakan sebarang gangguan dalam perut.

- Makan daun kari secara mentah untuk mengatasi cirit-birit.

- Buat teh daripada daun kari yang kering dan minum airnya.Khasiatnya dapat menambah selera makan dan mengurangkan muntah-muntah.
 

- Jika terkena patukan ular, minum campuran daun kari yang telah dikisar dengan kunyit mentah dan garam. Ini adalah langkah awal sementara mangsa dibawa ke hospital.
 

- Untuk kanak-kanak yang mengadu sakit perut,minumlah campuran jus daun kari.
 

- Campurkan satu sudu makan minyak kelapa dengan segenggam daun kari. Masakkan ia sehingga hangus. Setelah sejuk gunakan ia sebagai tonik rambut untuk menghitamkan rambut dan mencegah uban.
 

- Untuk menghilangkan loya bagi wanita mengandung, campurkan campuran jus daun kari dan dua sudu teh jus limau nipis serta sesudu teh gula.
 

- Untuk menghilangkan sembelit, rendamkan daun kari dengan air panas.Kemudian campurkan dengan madu sebelum diminum.

haa ni la smue antara khasiat2 daun kari, hehe.. sy amek dari Secret Legacy Trading.. bole la ke situ untuk lbh byk lg mengenai kecantikan dan kesihatan.. haaaa lagi satu pucuk daun kari ni sedap aw klau buat ulam mkn dgn smbal belacan, nyumm nyumm nyummm.. hehe..



 SELAMAT MENCUBA..


Tiada ulasan: